Training
Companiile care alocă bugete pentru comunicarea în media lucrează, de regulă, cu o agenție specializată și/sau cu furnizorii de media (televiziuni, posturi de radio, site-uri etc). Astfel, este esențial pentru un profesionist de marketing să stăpânească limbajul, noțiunile și conceptele de bază ale planificării și cumpărării de spații media.
MAP organizează sesiuni de training standard sau specializate, la cererea clienților – de la top management, la executivi juniori -, adaptate nevoilor și pregătirii acestora.
Elemente Fundamentale de Media
Un program de introducere în media planning și buying, adresat clienților de publicitate. Este structurat în trei module, fiecare cu o durată de două ore și se desfășoară pe parcursul unei singure zile. Noțiunile teoretice sunt însoțite de exemple și exerciții care facilitează înțelegerea. Cele trei module constitutive sunt următoarele:
- Noțiuni și concepte de bază în media planning și buying – vă sunt explicați termenii și conceptele de bază din planificarea media (Rating, GRP, Share, Reach, Index de afinitate, Share of voice, etc).
- Peisajul media din România – o trecere în revistă a mass-media (TV, online, presa, radio, OOH, cinema), a principalilor jucători media și a trendurilor existente pe fiecare segment al pieței.
- Pașii de urmat pentru a construi o strategie media solidă – vă sunt prezentate etapele realizării unei strategii media, de la brief la implementare și analiză post-campanie. Veți înțelege cum gândește un media planner / buyer și care este informația de care aceștia au nevoie pentru a construi o strategie media robustă.
Beneficiile pentru clienți:
- înțelegerea limbajului și a termenilor de bază folosiți de către agențiile media;
- înțelegerea pieței media și a jucătorilor activi pe fiecare dintre segmentele sale (TV, presa, online, etc);
- înțelegerea modului de gândire a unui planner / buyer de media. Acest lucru vă va ajuta să scrieți brief-uri și să formulați cereri către agenție mult mai clare și aplicate;
Managementul Bugetului de Media
Un program avansat adresat clienților de publicitate. Este structurat în trei module, fiecare cu o durată de două ore și se desfășoară pe parcursul unei singure zile. Noțiunile teoretice sunt însoțite de exemple și exerciții care facilitează înțelegerea. Cele trei module ale programului sunt următoarele:
- Elemente avansate de media planning și buying – cum să-ți calibrezi corect bugetul de media, cum să aloci bugetul pe fiecare canal de comunicare, cum să-ți setezi corect obiectivele de media în funcție de tipul de campanie, cum să-ți definești corect grupurile-țintă, etc.
- Peisajul media din România – o trecere în revistă a mass-media (TV, online, presa, radio, OOH, cinema), a principalilor jucători media și a trendurilor existente pe fiecare segment al pieței.
- Cum să gestionezi relația cu agenția de media – veți înțelege care sunt etapele critice ale procesului de lucru client-agenție, ce așteptări ar trebui să aveți de la agenție, ce așteaptă agenția de la dvs., ce înseamnă un brief bun, etc.
Beneficiile pentru clienți:
- învățarea tehnicilor prin care vă puteți seta bugetul, obiectivele de media, timing-ul campaniilor, etc;
- înțelegerea înțelegerea pieței media și a jucătorilor activi pe fiecare dintre segmentele sale (TV, presa, online, etc);
- înțelegerea pasilor critici în relația client – agenție de media. Veți putea astfel să vă setați corect obiectivele și așteptările în procesul de lucru client – agenție și să gestionați mai eficient relația cu agenția;
- veți afla ce așteaptă o agenție media de la un client de publicitate;